Woensdag 26 juni
08.00-17.00 uur

Zuidkoop opruimchallenge!

IN ZES STAPPEN NAAR EEN OPGERUIMDE WERKPLEK


Een opgeruimd hoofd in een opgeruimde werkomgeving!


Deze dag gaan we met elkaar aan de slag om een fijne, opgeruimde werkplek te creëren.



Een rommelige werkomgeving ziet er lelijk uit en het is bewezen dat het de productiviteit belemmert en stress veroorzaakt.

Door onderstaande zes eenvoudige stappen te volgen, komen we met elkaar tot een fijne, rustige, inspirerende werkruimte!


01


Ruim kastjes en laden leeg

02


Verminder het aantal brochures, boeken etc.

03


Onpersonaliseer je werkplek

04


Ga door je archiefkasten

05


Doe alle overbodige meubels weg

06


Hanteer een clean desk policy

01

Gooi alles weg wat je niet nodig hebt. Begin met computeraccesoires; snoertjes van apparaten die je niet meer nodig hebt, USB sticks, gebruiksaanwijzigingen die ook online te vinden zijn en andere verouderde electronica.


Dan ga je door naar de kantoorbenodigdheden. Leg alles wat je dubbel hebt in de voorraadkast. Zo krijg je overzicht!

02

Verminder het aantal brochures, boeken, tijdschriften, ordners etc.

Is alles nog actueel of kun je het misschien gewoon digitaal vinden?



03

Onpersonaliseer je werkplek


Kijk eens kritisch rond...
Hoeveel certificaten van gevolgde cursussen, foto's van je familie of kaartjes met inspirerende quotes heb je echt nodig?


Doe alles weg wat meer afleidt dan het je werk ten goede komt.



04

Ga door je archiefkasten


Hoewel we in een digitaal tijdperk leven, hebben velen van ons nog steeds een fysiek archief. Om papieren te archiveren heb je kastjes nodig, mappen en tabbladen en het neemt allemaal ruimte in. En dan hebben we het over een opgeruimd archief.
Een rommelige archiefkast is een stille herinnering dat er nog steeds een hele hoop papier op je ligt te wachten waar je ooit iets mee moet. Die tijd is nu gekomen.
Ga door je papieren en gooi alles weg wat je niet regelmatig nodig hebt.

05

Doe al je overbodige meubels weg


Als je genoeg papieren hebt opgeruimd, heb je wellicht niet alle bakjes, planken of archiefkasten nodig.


06

Hanteer een clean desk policy


Is het eenmaal netjes, hou het dan zo. Leg alleen op je bureau wat je echt direct nodig hebt. Je gebruikt maar één pen, potlood of notitieblok per keer.
Ruim alles wat je niet gebruikt op in een lade of in een bakje.


Dit is voor de schoonmaakster ook makkelijk!


Begane grond

Receptie

  • kasten, bureaus, ladenblokken uitzoeken en opruimen


Interieurbeplanting kantoor

  • kasten, bureaus, ladenblokken uitzoeken en opruimen


Interieurbeplanting plek onderhoudsmedewerkers

  • opruimen en representatieve plek van maken


Bloemkunst


Serverruimte & patchkast
Zijn reeds opgeruimd.


Kantoor naast receptie

Is reeds opgeruimd.


Kantine & Keuken

  • Keukenkastjes en koelkast opruimen
  • Folderrekken kantine willen we deze behouden of opruimen? Maken we ergens een mini bibliotheek?
  • Prijzen die verspreidt staan binnen het pand bewaren en centrale plek geven?


1e verdieping

Projecten

  • paarse kasten, bureaus, ladenblokken uitzoeken en opruimen

Boekhouding

  • kasten, bureaus, ladenblokken uitzoeken en opruimen
  • dozen, ordners etc. naast de kast opruimen / andere plek geven


Er is een papiercontainer aanwezig waar papieren in kunnen die vernietigd moeten worden.


2e verdieping

Kantoor Natalie en Koos

  • kasten, bureaus, ladenblokken uitzoeken en opruimen


Ruimte bij de printer opruimen


Kantoren Kees, Xander en Lisette zijn reeds gedaan.




Expeditie | Atelier

In het Atelier is er al een hele stap gezet.

Bewaartermijnen administratie

Fiscale bewaarplicht voor de administratie is 7 jaar. Dit gaat met name om onderstaande basisgegevens:

  • het grootboek
  • de debiteuren- en crediteurenadministratie
  • de voorraadadministratie
  • de in- en verkoopadministratie
  • de loonadministratie

Uitzonderingen

In verband met de herzieningstermijn van de aftrek voorbelasting voor onroerende zaken, zoals bedrijfspanden, moet u de gegevens van onroerende zaken 10 jaar bewaren.


Personeelsdossiers

Na beëindiging dienstverband moeten de loonbelastingverklaringen en een kopie identiteitsbewijs 5 jaar worden bewaard.

Voor gegevens zoals: verslagen van functionerings- en beoordelingsgesprekken, arbeidsovereenkomsten en wijzigingen hierin, correspondentie over benoeming, promotie, degradatie en ontslag, afspraken over werkzaamheden voor de ondernemingsraad, getuigschriften en administratieve verzuimgegevens geldt een bewaartermijn van 2 jaar na beëindiging dienstverband.

In verband met de herzieningstermijn van de aftrek voorbelasting voor onroerende zaken, zoals bedrijfspanden, moet u de gegevens van onroerende zaken 10 jaar bewaren.



Met een nette werkplek voor je je rustiger en werk je efficienter.

Je krijgt meer ruimte in je hoofd om na te denken, en kun je beter vooruit plannen.


Na de zes stappen, zou dit ook nog digitaal kunnen toepassen. Het gaat niet alleen om wat je direct ziet.